Dlaczego chciał(a)bym mieszkać w Japonii? - prośba o pomoc

Wszystko co związane z "obecnymi czasami"...

Dlaczego chciał(a)bym mieszkać w Japonii? - prośba o pomoc

Postautor: JoyJuly » 19 stycznia 2013, 12:52 - sob

Cześć,

na wstępie zaznaczę, że jestem nowa na forum i przybywam z prośbą o pomoc (mam nadzieję, że umieściłam ją w odpowiednim dziale!).

Jestem studentką drugiego roku japonistyki i właśnie mierzę się z planami napisania krótkiej pracy o powodach, dla których młodzi Polacy chcieliby mieszkać w Japonii. Chciałabym zasięgnąć opinii możliwie dużej liczby osób (fani anime, dram, ale także osoby interesujące się japońską kulturą w oderwaniu od powyższych;)).

Czy moglibyście pomóc, podsyłając mi swoje motywy? Czy chodzi tu o powiew odmiennej kultury? Innego typu społeczeństwo niż polskie? Większą tolerancję dla wszelkiego rodzaju "odmienności"? ("Japonia jako najdziwniejszy kraj świata"?). Lepszy dostęp do popkultury? A może jednak wolicie Polskę/inny kraj (dlaczego?)?

Będę wdzięczna za każdą odpowiedź i zaznaczam, że nie mam zamiaru wykorzystywać niczyich danych (nawet nicku na forum;)).

Yoroshiku onegai shimasu!
JoyJuly
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 12:39 - sob


Re: Dlaczego chciał(a)bym mieszkać w Japonii? - prośba o pom

Postautor: gorgona » 20 stycznia 2013, 20:54 - ndz

jak dla mnie kreatywnośc i pomysłowość Japończyków, kultura, kuchnia
gorgona
 
Posty: 19
Rejestracja: 20 stycznia 2013, 20:46 - ndz

Re: Dlaczego chciał(a)bym mieszkać w Japonii? - prośba o pom

Postautor: Strzyga » 09 marca 2014, 19:00 - ndz

90% gimbusek, które chcą mieszkać w Japonii, chcę tam mieszkać, bo... chcą mieć chłopaka Japończyka, który będzie śliczny, kałaii i najlepiej grał w zespole dżej-rokku... plus chcą nosić kimono (podobnie jak te, co chcą mieszkać w Indiach - żeby mieć chłopaka, jak SRK, i żeby mogły nosić sarii). I najgorsze jest to, że nie żartuję. Mówię absolutnie serio. Obecna młodzież w większości jest niestety pusta, durna i nieoczytana. :(