Japońscy goście w HOTELU

Wszystko co związane z "obecnymi czasami"...

Japońscy goście w HOTELU

Postautor: japoneczka01 » 03 kwietnia 2013, 14:08 - śr

Witam!
Szukam jakichś obszernych informacji na temat tego w jaki sposób należy przyjąć japońskich gości do polskiego hotelu, jak pracownicy mają się zachowywać, co należy a co nie należy robić by Japończyk poczuł się dobrze i ogólne informacje o zachowaniach japońskiego personelu w hoteu w Japonii.
Pozdrawiam.
japoneczka01
 
Posty: 1
Rejestracja: 03 kwietnia 2013, 14:00 - śr


Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: konoyaro » 04 kwietnia 2013, 03:09 - czw

Jesli chcesz to zrobic po japonsku:

1. Nalezy sie usmiechac do klienta.
2. Nalezy sie klaniac na powitanie.
3. Jako "witamy" mozna powiedziec "iraś sia imaseeeej"
4. Na powitanie "kon ni czi ła" lub "kon ban ła" (wieczorem)
5. Klaniac sie kiedykolwiek sie spotka klientow na korytarzu.

Poza tym nalezy robic to co sie zwykle w takiej sytuacji robi :).
晩酌中
Awatar użytkownika
konoyaro
 
Posty: 357
Rejestracja: 07 maja 2009, 07:17 - czw
Lokalizacja: みちのく

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: markus07 » 05 kwietnia 2013, 11:59 - pt

na pewno byliby zachwyceni jakby ktoś ich właśnie po japońsku powitał nie mówiąc o japońskim menu.
Mała flaga przy stoliku czy w recepcji byłaby także rewelacją, na którą na pewno zwrócą uwagę.

Poza tym lewe alkohole do Wisły, pełna garmażerka, świeże jedzenie - nie proponować sushi ani ryżu błyskawicznego. Podać kotleta po polsku i sałatki oraz barszcz. Unikać flaków.

A tak na serio to jak najbardziej grzecznie i z ukłonami a będzie im przemiło i dzięki temu będziecie nieznanymi bohaterami gdy oni wrócą do Polski i opowiedzą o tym znajomym - z góry dziękuję i liczę, że nie nawalicie z zapchanym kiblem :)
Awatar użytkownika
markus07
 
Posty: 109
Rejestracja: 28 marca 2007, 05:45 - śr
Lokalizacja: Yokohama

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: gorgona » 19 kwietnia 2013, 13:36 - pt

wydaje mi się dziwne żeby w Polsce przyjmować Japończyków po japońsku. Najważniejsze żeby usługi i obsługa były na jak najwyższym poziomie. Dobrze mieć tłumacza japońsko-polskiego ale nei ma potrzeby według mnie, w hotelu robić drugiej Japonii.
gorgona
 
Posty: 19
Rejestracja: 20 stycznia 2013, 20:46 - ndz

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: Anna2 » 19 kwietnia 2013, 15:25 - pt

gorgona pisze:wydaje mi się dziwne żeby w Polsce przyjmować Japończyków po japońsku. Najważniejsze żeby usługi i obsługa były na jak najwyższym poziomie. Dobrze mieć tłumacza japońsko-polskiego ale nei ma potrzeby według mnie, w hotelu robić drugiej Japonii.


To nie widzialas jak Japonczycy lubia podrozowac, szczegolnie ci na wycieczkach zorgranizowanych. Oni niemal wymagaja drugiej Japonii.
Mam nalog instagramowy: http://instagram.com/twocatsinjapan#
Anna2
 
Posty: 103
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 09:20 - śr
Lokalizacja: Tochigi-ken

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: s_k » 19 kwietnia 2013, 16:01 - pt

Zresztą nie tylko Japończycy. W Sheratonie na wypadek przyjazdu grup chińskich przygotowane jest nie tylko menu i wszystkie ulotki w języku chińskim, ale nawet na czas ich pobytu wszelkie oznaczenia w hotelu (nr piętra, napisy dot. wyjść awaryjnych, executive lounge, itp.) robione są również po chińsku.

Dobrze, jeśli dyrekcja hotelu chce wyjść naprzeciw oczekiwaniom gości, bez względu na to z jakiego kraju są. Jeśli hotel spodziewa się gości z Japonii to warto dostosować się do ich wymagań i oczekiwań. Może to zaprocentować w przyszłości. :)
Piszę poprawnie po polsku.
Obrazek
s_k
 
Posty: 320
Rejestracja: 01 lutego 2008, 01:15 - pt

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: gorgona » 23 kwietnia 2013, 00:37 - wt

wiem, że azjaci(koreańczycy czy chińczycy) lubia podróżować w ten sposób. najlepiej żeby spali w japońskim hotelu, jedli japońskie jedzenie i spotykali innych japończyków. ja rozumiem,że taki jest u nich styl podróżowania. ale uważam, że dobrze jest wykorzystać okazję i pokazać im polską czy europejską kulturę i kuchnie. bo polskie produkty są czasami o niebo lepsze od japońskich. menu czy informacje po japońsku są nawet bardzo pomocne bo z ich angielskim różnie bywa. ale żeby jakieś flagi? ukłony?lepiej nie zapuszczać się (lub nie zapuszczać pracowników) w kulturę której się dobrze nie zna/nie rozumie. ale taka jest moja opinia i koncepcja przyjmowania gości.w rozliczeniu końcowym i tak chodzi o zysk z wizyty i zadowolenie klienta przecież.
gorgona
 
Posty: 19
Rejestracja: 20 stycznia 2013, 20:46 - ndz

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: Anna2 » 23 kwietnia 2013, 01:34 - wt

gorgona pisze:w rozliczeniu końcowym i tak chodzi o zysk z wizyty i zadowolenie klienta przecież.

W rozliczeniu koncowym chodzi o to zeby goscie wrocili w przyszlosci z kolejna wizyta. Jesli nie dasz im tego czego oczekuja, to pojda sobie gdzie indziej.
Nikt tu nie mowi o serwowaniu wylacznie japonskich dan i robienia wszystkiego po japonsku. Ale o przygotowaniu dla takich gosci opcji, ktore bylaby dla nich bardziej komfortowa. I zeby mieli wybor. Tak jak w azjatyckich hotelach wysokiej klasy, gdzie mozesz robic swoje albo po zachodniemu, albo jak wolisz - po azjatyckiemu.
Mam nalog instagramowy: http://instagram.com/twocatsinjapan#
Anna2
 
Posty: 103
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 09:20 - śr
Lokalizacja: Tochigi-ken

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: markus07 » 23 kwietnia 2013, 08:34 - wt

Oczywiście jakikolwiek gest w stronę Japończyków będzie mile widziany.
gorgona pisze:ja rozumiem,że taki jest u nich styl podróżowania. ale uważam, że dobrze jest wykorzystać okazję i pokazać im polską czy europejską kulturę i kuchnie. bo polskie produkty są czasami o niebo lepsze od japońskich.


Właśnie tutaj możesz się zdziwić bo się okaże po 2 dniach, że nic z menu im nie podpasowało - ja miałem taką przygodę z grupką Japończyków w Rzymie - powiesz, że tam przecież włoskie jedzenie jest najlepsze? Wiesz co oni zrobili? w 3 dniu poszli szukać ramenu albo udonu czy sushi... co z tego, że jest pyszna pizza, kanapki czy wszelkiej maści makarony...eee...gdzie jest ryż i udon albo soba - to było główne pytanie. Zatrzymaliśmy się w 5 gwiazdkowym hotelu i było tam wielu Japończyków, aż sam się zdziwiłem - ale poznałem powód - to jedyny hotel w centrum Rzymu gdzie mają na recepcji Japonkę.

W sklepach tych najdroższych była normalnie obsługa składająca się z Japończyków i Chińczyków - myślisz, że przypadkowo? Oni już wiedzą, że bez takiej pomocy goście tutaj nie wrócą a będą szukać innego hotelu czy sklepu.

Moim zdaniem jakiekolwiek nagięcie "systemu" by chociaż trochę podpasował do Japończyków będzie tylko na plus - a ukłon czy poranne "ohayo gozaimasu" będzie na pewno miło zapamiętane..
Awatar użytkownika
markus07
 
Posty: 109
Rejestracja: 28 marca 2007, 05:45 - śr
Lokalizacja: Yokohama

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: gorgona » 23 kwietnia 2013, 11:41 - wt

zadowolenie klienta rozumiem szeroko, jesli jest zadowolony to wróci lub poleci innym. wiem, ze japończycy czy koreańczycy narzekają nawet we Francji na jedzenie bo tęsknia za swoim. więc tu ciężko dogodzić. obsługa pochodząca z Chin czy Japoni to co innego niż polska obsługa przyuczona do obsługi azjatyckich klientów. Załóżmy, że masz sytuację , że w hotelu jest wycieczka Koreańczyków i Japończyków. Dla Polaków większość Azjatów wygląda tak samo, więc nei widzą różnicy pomiędzy Koreanczykami i Japończykami. I co zrobisz jak nagle obsługa zacznie się kłaniać Koreańczykom i mówić "ohayo gozaimasu" lub proponować im japońskie specjały? Mogą poczuć się urażeni i tracisz klientów. Co innego jeśli hotel(czy sklep) jest nastawiony na obsługę Azjatów, bo ma obsługę(zazwyczaj pochodzącą z Azji) znającą język, kulturę, zwyczaje itp. a co innego jesli to jest jednorazowa wizyta. Nie mówię żeby nie robić nic,co może ułatwić pobyt gościom(menu w danym języku, czy opieka tłumacza itp.) ale uważam że robienie drugiej Japonii w hotelu to przesada, bo może narobić więcej szkody niż pożytku. Bo nie mówimy tu o jakimś pięciogwiazdkowym hotelu (chyba) a raczej zwykłym polskim hotelu który szuka porad na forum o Japonii, czyli o kimś kto nie ma raczej dużego pojęcia o kulturze japońskiej.
gorgona
 
Posty: 19
Rejestracja: 20 stycznia 2013, 20:46 - ndz

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: Anna2 » 23 kwietnia 2013, 14:21 - wt

odnosnie mieszania Koreanczykow z Japonczykami, to akurat bylam swiadkiem czegos takiego w hotelu w Meksyku. Koreanczycy nie czuli sie urazeni. Wrecz przeciwnie, odetchneli z ulga, ze nie wzieto ich po raz enty za Chinczykow. Jedli to samo co Japonczycy tyle ze wolali o wiecej chili, i zadna grupa nie miala pretensji do drugiej, ani do hotelu.

Gorgona, calkowicie sie z Toba nie zgadzam. Wiem ze masz dobre checi, ale obslugiwalam w swoim czasie wystarczajaca ilosc japonskich delegacji, wiec mowie z doswiadczenia - kazdy, i powtarzam raz jeszcze - kazdy, nawet maly gest sie liczy.

To tak jak ja, kiedy zatrzymuje sie gdzies w ryokanie w jakiejs zabitej dechami dziurze, a wlasciciele przygotowali mi sniadanie w "zachodnim" stylu, mimo, ze to dla nich byl najprawdopodobniej duzy wysilek. Milo mi jest, ze sie starali. I tak samo beda czuc sie Japonczycy w polskim hotelu, jesli obsluga i menedzerstwo wyjda im na przeciw.
Mam nalog instagramowy: http://instagram.com/twocatsinjapan#
Anna2
 
Posty: 103
Rejestracja: 08 kwietnia 2009, 09:20 - śr
Lokalizacja: Tochigi-ken

Re: Japońscy goście w HOTELU

Postautor: markus07 » 16 maja 2013, 04:48 - czw

i jak goście? byli/są?
Awatar użytkownika
markus07
 
Posty: 109
Rejestracja: 28 marca 2007, 05:45 - śr
Lokalizacja: Yokohama


Wróć do Japonia obecnie

cron